Continutul articolului
Mărcile au nevoie de SEO pentru a se conecta eficient și rentabil cu clienții în punctele cheie de-a lungul călătoriilor lor. Cu cât o fac mai devreme, cu atât mai bine.
Necesitatea unui SEO de calitate continuă să crească.
Mărcile care execută o strategie organică în mod corect se disting de timpuriu și adesea – și este mai important acum ca niciodată, datorită apariției AI și a altor inovații tehnologice.
Combinați aceste tehnologii emergente cu câțiva ani tumultuoși care au caracterizat pandemia COVID – unde milioane de consumatori au fost împinși online pentru a-și desfășura afacerile, a face achiziții și a se distra – și puteți începe să înțelegeți importanța SEO în ecosistemul modern de marketing.
SEO este cea mai viabilă, durabilă și rentabilă modalitate de a înțelege și a ajunge la clienții tăi în momentele cheie care contează.
Făcând acest lucru nu numai că ajută la construirea încrederii în timp ce educă masele – de asemenea, stabilește o amprentă organică care transcende mai multe canale de marketing cu un impact măsurabil.
Dar, în timp ce cu siguranță va îmbunătăți căutabilitatea generală și vizibilitatea unui site web, ce altă valoare reală oferă SEO pentru mărcile dispuse să se angajeze în angajamente SEO legitime, recurente sau bazate pe proiecte?
Și de ce SEO continuă să devină o necesitate în loc de un lux?
Iată 15 motive pentru care afacerile au nevoie de SEO pentru a-și duce marca la nivelul următor – indiferent de industrie sau dimensiunea afacerii.
Căutarea organică este cel mai adesea principala sursă de trafic pentru site-uri
Căutarea organică reprezintă o parte masivă din performanța site-urilor multor afaceri și un component esențial al canalului de achiziție, ajungând în final să-i facă pe utilizatori să finalizeze o conversie sau o angajare.
Google deține o parte semnificativ mai mare din piața de căutare decât competitori precum Yahoo, Bing, Baidu, Yandex, DuckDuckGo și mulți alții.
Astfel nu înseamnă că celelalte motoare de căutare nu contribuie la vizibilitatea unui brand – o fac. Doar că Google deține o parte considerabilă din piața totală de căutare. Prin urmare, este important să se urmeze liniile sale directoare.
Dar partea rămasă a pieței, deținută de alte motoare, este de asemenea valoroasă pentru branduri. Acest lucru este adevărat mai ales pentru brandurile din nișe verticale, unde motoarele de căutare vocală, vizuală și verticală joacă un rol esențial.
Google, fiind cel mai vizitat site din lume (și în special în Statele Unite), este de asemenea unul dintre cei mai populari furnizori de servicii de e-mail din lume.
YouTube este al doilea cel mai utilizat motor de căutare, cu cel puțin 2,5 miliarde de persoane care îl accesează cel puțin o dată pe lună, sau 122 de milioane de persoane zilnic.
Știm că o mare majoritate a lumii cu acces la internet vizitează Google cel puțin o dată pe zi pentru a obține informații.
Fiind foarte vizibil ca o resursă de încredere de către Google și alte motoare de căutare va fi întotdeauna în favoarea unui brand. SEO de calitate și un site de înaltă calitate duc brandurile acolo.
SEO Construiește Încredere și Credibilitate
Problema pentru multe branduri este că construirea încrederii și credibilității peste noapte este imposibilă – la fel ca în viața reală. Autoritatea este câștigată și construită în timp.
Și, cu revoluția AI pe care am experimentat-o în ultimul an și care nu arată semne de încetinire, construirea unei credibilități reale a devenit și mai dificilă de realizat – și mai critică.
Urmarea liniilor directoare E-E-A-T ale Google este vitală pentru a asigura rezultate de succes atunci când se creează conținut pentru audiența ta.
Scopul oricărui profesionist SEO experimentat este să stabilească o bază solidă de încredere și credibilitate pentru un client. Ajută să ai un site web frumos, cu o experiență de utilizare curată și eficientă, care reprezintă un brand de calitate cu o bază de clienți loiali – sau cel puțin potențialul pentru unul.
Un brand de acest fel ar fi ușor de descoperit în căutare cu strategia SEO corectă. Cu cât publici pe mai multe canale și colaborezi cu acestea, cu atât vei fi mai descoperibil.
Acest lucru poate fi atribuit și faptului că este un brand respectat care oferă bunuri sau servicii de calitate clienților săi, fiind sincer și deschis cu publicul și câștigând încrederea și credibilitatea printre colegi, competitori și alte părți interesate.
Acest lucru devine mult mai ușor de reușit atunci când brandul are deja semnale de încredere legate de el și de proprietățile sale digitale.
Multe elemente variate contribuie la stabilirea acelei autorități cu motoarele de căutare precum Google. Începe cu construirea credibilității cu oamenii.
Pe lângă factorii menționați mai sus, autoritatea se acumulează în timp ca rezultat al aspectelor precum:
- Link-uri naturale.
- Comportamentul pozitiv al utilizatorilor.
- Semnalele învățării automate.
- Elemente optimizate pe pagină și conținut.
Dar acum, în era AI, stabilirea acestei autorități devine din ce în ce mai complicată și dificilă de realizat.
Totuși, făcând acest lucru în modul corect va aduce mai multe beneficii unui brand decât majoritatea celorlalte campanii digitale sau optimizări.
Stabilirea unui brand ca o autoritate necesită răbdare, efort și angajament, care se bazează pe oferirea unui produs sau serviciu valoros și de calitate, care permite clienților să aibă încredere într-un brand.
Este un câmp de luptă AI acolo și devine din ce în ce mai greu
De când părea că apariția AI a devenit brusc mainstream și a devenit disponibilă la îndemâna fiecărei persoane, paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERPs) sunt acum mai competitive ca niciodată.
Spațiul organic se restrânge continuu.
Boții, scraperele și alte tehnologii conduse de AI fură conținutul și regurgitează lucruri pe care le învață pe parcurs, care sunt adesea inexacte sau confuze, totul în timp ce umbresc piața competitivă cu conținut duplicat sau pur și simplu groaznic.
SEO real – inclusiv cercetarea amănunțită a cuvintelor cheie, analiza industriei și evaluarea comparativă pentru a crea conținut de înaltă valoare pentru clienții și loialiștii tăi – permite brandurilor să se distingă de spamul regurgitat inferior care inundă zilnic SERP-urile noastre.
Provocarea de a optimiza site-urile web și conținutul pentru motoarele de căutare care se bazează tot mai mult pe propriile tehnologii AI pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului în cadrul platformelor lor decât au făcut-o vreodată înainte este doar un alt strat de complicație exemplificat de apariția AI.
Nu este un secret că Experiența Generativă de Căutare a Google (SGE) nu a fost exact atingerea magică pentru a duce căutarea la nivelul următor. Și, în unele cazuri – până acum – SGE a dus chiar Google înapoi în ceea ce privește experiența utilizatorului și recuperarea informațiilor pe o multitudine de subiecte și interogări variate.
SEO va ajuta, fără îndoială, brandurile să navigheze și să distileze – și să iasă în evidență printre – zgomotul motoarelor de căutare care este plin de conținut de listă D și mediocritate generată de AI.
Un SEO bun înseamnă și o experiență mai bună a utilizatorului
Experiența utilizatorului a devenit prioritatea numărul unu a fiecărui marketer.
Toată lumea își dorește clasări organice mai bune și vizibilitate maximă. Totuși, puțini își dau seama că o experiență optimă a utilizatorului este o parte importantă pentru a ajunge acolo.
Google a învățat cum să interpreteze o experiență bună sau nefavorabilă a utilizatorului, iar o experiență pozitivă a utilizatorului a devenit un element pivot pentru succesul unui site web.
Actualizarea Experienței Paginii Google este ceva la care marketerii din toate industriile vor trebui să adere și face parte din focusul lor de lungă durată asupra experienței clientului.
Clienții știu ce își doresc. Dacă nu pot găsi, va fi o problemă cu acel site web care rezistă în fața concurenței, care va depăși inevitabil oferind același conținut, sau unul mai bun, cu o experiență mai bună a utilizatorului.
Știm cât de mult prețuiește Google experiența utilizatorului. Vedem motorul de căutare apropiindu-se tot mai mult de a oferi răspunsuri la interogările de căutare direct pe SERP în fiecare zi și o face – și își extinde integrarea – de ani de zile.
Intenția este de a oferi rapid și ușor utilizatorilor informațiile pe care le caută în mai puține clicuri.
SEO de calitate incorporează o experiență pozitivă a utilizatorului, utilizând-o în avantajul unui brand.
De asemenea, înțelege importanța de a valorifica tacticile actualizate de livrare pe SERP ale Google pentru conținutul de înaltă valoare care a adunat trafic semnificativ și angajament pentru site-uri în trecut, dar acum pierde porțiuni semnificative ale acestuia către SERP-urile însăși.
SEO local înseamnă creșterea angajamentului, a traficului și a conversiilor
Mentalitatea „mobile-first” a oamenilor și a motoarelor de căutare a modelat căutarea locală într-un fundament critic pentru majoritatea afacerilor mici și mijlocii.
Local SEO are ca scop optimizarea proprietăților digitale pentru o anumită zonă, astfel încât oamenii să poată găsi rapid și ușor o afacere, apropindu-i cu un pas de o tranzacție.
Optimizările locale se concentrează pe cartiere, orașe, regiuni și chiar state specifice, pentru a stabili un mediu semnificativ pentru mesajele unui brand la nivel local.
Profesioniștii SEO fac acest lucru optimizând site-ul web al brandului și conținutul acestuia, inclusiv citările și backlink-urile locale, pe lângă listările regionale relevante pentru locația și sectorul de afaceri căruia îi aparține un brand.
Pentru a promova angajamentul local, profesioniștii SEO ar trebui să optimizeze panoul Grafic de Cunoștințe al brandului, Profilul său de Afaceri Google și profilurile sale de social media ca un punct de plecare.
De asemenea, ar trebui să existe un accent puternic pe recenziile utilizatorilor pe Google și pe alte site-uri terțe părți precum Yelp, Home Advisor, în funcție de industrie.
SEO influențează ciclul de cumpărare
Cercetarea devine un element critic al SEO, iar importanța cercetării în timp real este în creștere.
Utilizarea tacticilor SEO pentru a transmite mesajul tău despre oferte bune, produse și servicii inovatoare și importanța și fiabilitatea a ceea ce oferi clienților va fi un factor de schimbare a jocului.
De asemenea, va avea cu siguranță un impact pozitiv asupra ciclului de cumpărare când este realizat corect.
Brandurile trebuie să fie vizibile acolo unde oamenii au nevoie de ele pentru a se putea realiza o conexiune valoroasă. SEO local îmbunătățește această vizibilitate și permite potențialilor clienți să găsească răspunsurile și afacerile care oferă aceste răspunsuri.
SEO este în continuă îmbunătățire și cele mai bune practici sunt mereu actualizate
Este excelent să ai tactici de SEO implementate pe site-ul unei mărci și în cadrul proprietăților sale digitale.
Totuși, dacă este vorba de un angajament pe termen scurt (constrângeri bugetare, etc.) și site-ul nu este reevaluat constant în timp, va ajunge la un prag unde nu mai poate progresa din cauza altor impedimente.
Sau, va necesita un aport atât de mare încât mărcile vor ajunge să cheltuie mult mai mult decât era de așteptat pentru a ajunge într-un loc pe care altfel l-ar fi putut obține în mod natural în timp, prin eforturi de marketing ce includeau SEO.
Modul în care evoluează lumea căutărilor (practic la discreția Google) necesită o monitorizare constantă pentru a rămâne înaintea competiției și, sperăm, pe pagina 1.
Fiind proactiv și monitorizând schimbările semnificative ale algoritmului va beneficia întotdeauna mărcile care fac acest lucru.
Știm că Google face mii de schimbări ale algoritmului în fiecare an. Dacă rămâi prea mult în urmă, va fi dificil să te recuperezi. Profesioniștii SEO ajută să se asigure că acest lucru este evitat.
Înțelegerea SEO te ajută să înțelegi mediul web
Cu un mediu web care se schimbă mereu, poate fi dificil să rămâi la curent cu schimbările pe măsură ce apar.
Dar a rămâne la curent cu SEO include și a fi în bucla pentru schimbările majore care au loc pentru căutare.
Renașterea AI a fost o indicație clară a acestui lucru.
Cunoașterea mediului web, inclusiv tactici folosite de alte afaceri locale, comparabile și de competitori, va fi întotdeauna benefică pentru acele mărci.
Observarea și măsurarea a ceea ce funcționează și ce nu întărește și mai mult marca ta.
Cunoașterea ecosistemului de căutare va fi benefică de 10 ori din 10.
SEO este relativ ieftin și extrem de rentabil
Sigur, costă bani. Dar toate lucrurile bune costă, nu-i așa?
A avea servicii SEO de calitate este relativ ieftin în marele plan al lucrurilor, iar beneficiile vor fi probabil considerabile în ceea ce privește avantajul adus liniei de jos a brandului.
Aceasta nu este o cheltuială de marketing; este o investiție reală în afacere.
O implementare exemplară a SEO își va păstra valoarea ani de zile. Și, ca majoritatea lucrurilor în viață, va fi și mai bun cu cât primește mai multă atenție (și investiție).
Nu este doar rentabil, ci și scalabil, măsurabil și rar își pierde valoarea în timp.
Este o strategie pe termen lung
SEO poate (și, sperăm, va) avea un impact notabil în primul an de la implementare – și multe dintre aceste acțiuni vor avea un efect de durată.
Pe măsură ce piața evoluează, este cel mai bine să urmărim îndeaproape tendințele și schimbările.
Dar chiar și un site care nu a avut parte de o mulțime de recomandări intense de SEO, se va îmbunătăți de la practicile de bază SEO bine implementate pe un site onest cu o experiență bună pentru utilizator.
Și cu cât se dedică mai mult timp, efort și buget SEO, cu atât site-ul va fi mai bun și va rezista mai mult timp ca un concurent valoros pe piața sa.
Iarba este verde acolo unde o uzi.
Este cuantificabil
Deși SEO nu oferă un return on investment (ROI) la fel de ușor de calculat ca publicitatea plătită, poți măsura aproape orice cu o urmărire și analiză adecvată.
Marea problemă este conectarea punctelor la nivelul backend-ului, deoarece nu există o metodă definitivă pentru a înțelege corelația dintre toate acțiunile.
Tehnologia de urmărire și atribuire va continua să se îmbunătățească, ceea ce va ajuta doar profesioniștii SEO și eforturile lor.
Totuși, merită să înțelegem cum acțiunile specifice ar trebui să afecteze performanța și creșterea – și sperăm că o fac.
Orice profesionist SEO bun va avea ca obiectiv acele îmbunătățiri, așa că conectarea punctelor nu ar trebui să fie o provocare.
Brandurile doresc, de asemenea, să știe și să înțeleagă unde au fost, unde sunt și unde se îndreaptă în ceea ce privește performanța digitală – mai ales pentru SEO, când au o persoană/companie plătită să execute în numele lor.
Nu există o modalitate mai bună de a arăta succesul SEO, de asemenea.
Și cu toții știm că datele nu mint niciodată.
SEO este PR
SEO ajută la construirea unei echități pe termen lung pentru brandul tău. Un clasament bun și o plasare favorabilă ajută la ridicarea profilului brandului tău.
Oamenii caută știri și elemente conexe, iar având o bună strategie SEO și PR înseamnă că brandul tău va fi văzut și probabil amintit pentru ceva pozitiv.
Oferirea unei bune experiențe pe site-ul tău înseamnă că mesajele tale vor fi auzite, iar produsele sau serviciile tale se vor vinde.
SEO nu mai este un canal izolat, astfel încât integrarea cu conținutul și PR ajută la extinderea și conștientizarea brandului alături de alte rezultate valoroase.
SEO dezvăluie noi oportunități
Un SEO de înaltă calitate va găsi întotdeauna o modalitate de a descoperi și valorifica noi oportunități pentru branduri, nu doar pentru a fi descoperite, dar și pentru a străluci.
Și asta devine mult mai ușor când profesioniștii SEO experimentați pot ajuta la distilarea milioanelor și milioanelor de site-uri web care concurează – și inundă – SERP-urile zilnic.
Acest lucru depășește cercetarea cuvintelor cheie și auditurile site-urilor web.
SEO este de asemenea extrem de util pentru înțelegerea vocii consumatorilor tăi.
De la înțelegerea schimbărilor macro ale pieței până la înțelegerea intenției consumatorilor în detalii granulare, SEO ne spune ce doresc și de ce au nevoie clienții prin datele pe care le generează.
Datele SEO și formatele – vorbite sau scrise – ne oferă semnale clare ale intenției și comportamentului utilizatorilor.
Acest lucru se face în multe moduri:
- Datele interogărilor de căutare.
- Analiza SERP.
- Datele analitice și perspectivele AI.
Angajarea unui profesionist SEO nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Aceasta necesită bani, timp, viziune, comunicare, mai mult timp și unele alte lucruri care, fără îndoială, vor necesita remedieri pe parcursul timpului.
SEO executiv în numele brandurilor înseamnă imersarea unei echipe SEO în tot ceea ce face ca acel brand să fie ceea ce este. Este singura modalitate de a comercializa cu adevărat ceva cu pasiunea și înțelegerea pe care părțile interesate o au pentru acesta: devenind un părțăș.
Cu cât un brand este mai bine înțeles, cu atât vor apărea mai multe oportunități pentru a-l ajuta să prospere. Același lucru se poate spune despre SEO.
Noile oportunități cu SEO astăzi pot veni în multe moduri – de la conținut, digital și social la ajutorul pentru strategii de vânzări, produse și servicii pentru clienți.
Dacă nu ești pe prima pagină, nu câștigi clicul – mai ales cu rezultatele de tip Zero-Click
SEO devine un joc cu sumă zero pe măsură ce SERP-urile de tip Zero-Click arată răspunsul direct în partea de sus a unui rezultat de căutare Google.
Aceasta s-a intensificat odată cu AI, SGE, Gemini și alte tehnologii care vor apărea și care continuă să modeleze industria noastră.
Datele inițiale au arătat că aproximativ 56% din interogările dintr-un eșantion de testare au declanșat automat SGE direct pe SERP ca parte a unui răspuns la o interogare specifică în 2023, bazându-se în mare parte pe semantica și intenția interogării.
Rezultatele SGE sunt de asemenea încă incredibil de volatile; uneori apar automat, alteori deloc, iar alteori există chiar o opțiune de a folosi SGE pentru rezultate sau nu.
Indiferent de acestea sau de orice speculații privind viitorul, un lucru este sigur: rezultatele de tip Zero-Click în căutări câștigă.
Dacă nu ești pe Pagina 1, trebuie să fii. Apeleaza la Alin Manea – Consultant SEO cu peste 15 ani experienta in SEO.
Încă sunt prea multe cazuri când un utilizator introduce o interogare de căutare și nu poate găsi exact ceea ce caută. Și din păcate, SGE nu a fost grozav în a schimba asta până acum.
SEO va fi întotdeauna aici
Consumatorii vor dori întotdeauna produse și servicii online, iar brandurile vor căuta întotdeauna cele mai eficiente metode de a-i conecta între ei.
Deși rolul SEO poate să se schimbe și strategiile cu siguranță se vor schimba, noi căi se deschid constant prin diferite puncte de acces precum vocea, aplicațiile, dispozitivele purtabile și Internetul lucrurilor (IoT). AI este un alt exemplu principal și deja putem vedea impactul său mare.
Tacticile învechite de SEO nu vor mai funcționa mult timp. Noi oportunități de căutare organică vor apărea întotdeauna. SEO ajută la găsirea celor mai bune metode de a le valorifica.
Concluzie
Rolul SEO s-a extins considerabil în ultimii ani și devine din ce în ce mai provocator și mai expansiv în fața IA.
Noile tehnologii creează constant noi procese și chiar scurtături și soluții alternative care schimbă jocul, uneori în bine, alteori în rău.
Un lucru este sigur: fără a acorda eforturilor SEO o atenție semnificativă pe parcursul anului fiscal al unei mărci, îți faci un deserviciu afacerii tale. Încearcă și vezi. Analizează rezultatele. Testează mai mult. Încearcă lucruri noi.
Rămâi la curent cu schimbările și directivele și asigură-te că oferi conținut unic care este valoros. Și dacă inițial nu este al tău, include citarea corectă și legăturile necesare.
SEO va continua să ajute consumatorii când au nevoie.
Implementarea unor actualizări SEO robuste și de calitate pe site-ul web al unei mărci și proprietățile digitale le va beneficia și eforturilor lor de marketing în moduri măsurabile, iar impactul va fi simțit.
Vor exista provocări, dar când este făcut corect, poate exista și succes.