Google a lansat cateva recomandari cu privire la modul de creare a meta descrierilor mai bune pentru rezultatele cautarilor.
In plus, Google is face partea pentru a imbunatati meta descrierile facand o actualizare notabila a modului in care sunt redate in motorul de cautare.
Modul in care Google genereaza meta descrieri
Atunci cand decizi ce informatii sa fie afisate in fragmentul unui rezultat al cautarii, Google trece peste continutul tau prin crawleri si va extrage cele mai relevante informatii.
In cazul in care continutul unei pagini nu este cea mai relevanta sursa pe baza interogarii utilizatorului, Google va directiona apoi la meta descrierea scrisa de tine pentru a fi afisata in fragmentul de cautare.
In trecut, in cazul in care continutul paginii nu a fost sursa cea mai relevanta pentru generarea unui fragment si nu a fost creata manual o meta descriere, Google tragea informatiile de la DMOZ. Cu DMOZ inchis acum, Google a incetat sa se bazeze pe directorul web pentru generarea de meta descrieri.
Acum a devenit foarte important ca proprietarii de site-uri sa scrie meta descrieri bune. Google continua sa explice ceea ce considera ca este o meta descriere buna.
“Meta descrierile bune sunt scurte blurburi care descriu cu exactitate continutul paginii. Ele sunt cele care conving utilizatorul care pagina este exact ceea ce cauta.”
Cele mai frecvente probleme pe care proprietarii de site-uri trebuie sa le aiba in vedere atunci cand creeaza meta descrieri, meglijeaza sa le creeze deloc. O alta problema este utilizarea aceleiasi meta descriere pentru toate paginile din site. Alte probleme sunt scrierea de meta descrieri care nu au legatura cu pagina, spamul sau de calitate scazuta.
Google spune ca din punct de vedere tehnic nu exista limite de caractere pentru meta descrieri, dar acestea vor fi trunchiate pentru a se potrivi cu latimea dispozitivului la care sunt vizionate.