Web design-ul este procesul de creare a unui site web, iar psihologia este totalitatea proceselor psihice care conditioneaza o activitate. Teoretic, cele doua nu au nicio legatura, dar puse in practica si combinate acestea dau un rezultat foarte bun.

Oamenii sunt fiinte logice si oricat de surprinzator ar putea sa vi se para, cand vizitam un website, mintile noastre iau o multitudine de decizii care influenteaza actiunile pe care urmeaza sa le intreprindem.

Principiile de baza ale psihologiei pot influenta  experienta vizitatorului pe site-uri. De ele trebuie sa tinem cont in procesul de creare a unui site web. Va prezint cateva aspecte de care ar trebui sa tinem cont de Psihologia Web Design-ului:

Culori placute

In primul rand, cand se aleg culorile unui viitor site trebuie sa tinem cont si de domeniul de activitate. De exemplu nu putem alege culori precum roz si violet pentru un site a unui avocat. De asemena nu trebuie sa exageram cu culorile folosite. Ar fi indicat sa folosim doua trei culori, care sa nu oboseasca ochiul.

Crearea unor pagini aerisite

Este foarte obositor pentru un vizitator sa culeaga informatii dorite de pe un site foarte aglomerat. Excesule de text si elemente vizuale nu fac altceva decat sa starneasca un disconfort vizitorului. Combinarea unui text relevant, a unor imagini potrivite si altor elemente de identitate vizuala intr-un mod placut pot ajuta foarte mult site-ul. Un design placut a paginilor ofera un confort vizual pentru vizitatori.  Acestea ajung mult mai usor la informatiile pe care la cauta  si posibilitatea de a reveni pe site este destul de mare.

Captarea atentiei

Fiecare pagina a site-ului trebuie sa aiba elemente care sa capteze atentia. Trebuie stabilit un scop pentru fiecare pagina.De exemplu, pe prima pagina sa fie prezentata compania, alte pagini pentru prezentarea unui produs si noutati in domeniul de activitate. Design-ul fiecarei pagini trebuie sa aiba un element central, pe care sa puna accent. Acesta trebuie sa fie evident, observabil de la prima privire, astfel incat sa le ofere vizitatorilor o imagine imediata a scopului pentru care au accesat pagina.

Citirea textului

Traind in epoca vitezei, iar obtinerea informatiilor in cel mai scurt timp este esentiala. Cautarea informatiilor se face in Internet, de cele mai multe ori folosind un motor de cutare. Rezultatele acestuia sunt, in general, in numar foarte mare. Astfel oamenii au ajuns sa citeasca textele paginilor web in  modelul „Z”. Adica, incep partea din stanga-sus si termina cu partea de dreapta-jos. Stiind acest lucru, putem profita plasa informatiile relevante in asa numitul „spatiul de lectura”. De asemenea este necesar ca informatiile sa fie transmise in cateva paragrafe, scurte si concise.

Folosirea butonului Call-to-action

Creierul reprezinta organul si mecanismul psihicului uman, iar modul lui de functionare este de tip reflex. In Web Design, acest principiu al psihologiei este aplicat cu succes cu ajutorul Call-To Action (CTA). In realizarea unui buton Call-To-Action eficient, sunt implicate doua parti importante: design-ul si textul/cuvintele folosite. Ca design se pot folosi  culori deschise, care sa ataga atentia, dar foarte tipatoare. Iar cuvintele folosite trebuie sa creeze un reflex in mintea vizitatorului pentru a accesa instant link-ul respectiv. Cuvintele ar putea fi : „Citeste mai mult”, „Cumpara Acum”, „Inscrie-te Acum”, „Suna Acum”.

Psihologia Web Design-ului este unul dintre aspectele caruia orice web designer ar trebui sa ii ofere importanta cuvenita. Acestea nu ocupa mult timp si nici nu sunt dificil de implementat, astfel ca nu exista scuze pentru a nu incerca sa aplici cel putin o parte dintre aceste principii, astfel incat sa cresti gradul de satisfacere al clientilor.