Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.
[mc4wp_form id="4890"]
Zapisz Zapisz

Indicatori SEO masurati de mine intr-o campanie SEO (Partea 1)

In marketingul digital, se poate masura succesul muncii in mai multe moduri. Una dintre aceste modalitati este examinarea valorilor cheie SEO.

Din fericire, exista o multime de instrumente care ofera rapoarte usor de citit, astfel incat sa putem verifica aceste valori. Doua dintre cele mai bune instrumente sunt Google Webmaster Tools si Google Analytivs, oferite gratuit de Google.

Daca care sunt cele mai importante valori care trebuie urmarite intr-o campanie SEO?

1. Traficul organic

Traficul organic este definit ca traficul pe care il castigi din afisarea in paginile cu rezultatele motorului de cautare (SERP), fara a plati pentru plasarea paginii tale acolo.
Aceasta este esenta SEO-ului pana la urma, ca site-ul tau sa fie pozitionat cat mai sus in Google pentru cuvintele cheie relevanta afacerii tale.
Este important de urmarit traficul organic total, astfel incat sa putem vedea cate persoane viziteaza site-ul tau ca urmare a strategiei SEO aplicate.
Indicatori SEO masurati de mine intr-o campanie SEO (Partea 1) Google SEO - SEM - SMM

Dupa landing page

Traficul organic total este localizat la nivel loca. De asemenea, trebuie urmarit traficul organic prin landing page. De ce? Astfel se poate determina unde este neoie de imbunatatire.

Daca se observa ca unele pagini sunt clasate pe pagina 1 in timp ce altele sunt pe pagina 7, se stie ca trebuie lucrat la SEO pentru acele pagini clasate mai prost.

In plus, daca se aplica strategii SEO diferite pentru pagini diferite, ne facem o idee despre strategiile care functioneaza cel mai bine atunci cand se compara clasamentele.
Indicatori SEO masurati de mine intr-o campanie SEO (Partea 1) Google SEO - SEM - SMM

Dupa locatie

Este important de urmarit de unde provine traficul organic. Acest lucru este valabil mai ales daca strategie SEO este menita sa vizeze anumite locatii geografice sau daca intentionezi sa iti extinzi afacerea pe noi piete.

Mai intai, ar trebui urmarit traficul organic pe tari. S-ar putea sa fii surprins sa afli ca ai vizitatori multi din afara tarii vizate de tine. Daca este cazul, se recomanda actualizarea strategiei de marketing pentru a include expansiunea pe aceste piete.

In mod alternativ, daca ai trafic organic mult din tari care nu sunt profitabile afacerii tale, iti recomand sa afli de ce. Este posibil sa necesar sa ajustezi strategia SEO pentru a te concentra mai mult pe tarile vizate.
Indicatori SEO masurati de mine intr-o campanie SEO (Partea 1) Google SEO - SEM - SMM

Chiar daca marea majoritate a traficului tau organic provine de exemplu din SUA, este posibil ca produsul sau serviciul tau sa apeleze la persoane din unele state mai mult decat altele. Singura modalitate prin care poti afla acest lucru este urmarirea traficului organic din state.

Daca se descopera ca persoanele din anumite state, viziteaza mai des site-ul tau decat alte persoane din alte state, poti transfera mai multe resurse de marketing catre acele state, astfel incat sa se imbunatateasca vanzarile. Daca statele care sunt importante pentru afacerea ta nu functioneaza bine, acesta poate fi un semn pe care trebuie sa-l optimizezi pentru a viza mai bine acest segment de public.
Indicatori SEO masurati de mine intr-o campanie SEO (Partea 1) Google SEO - SEM - SMM

Mai departe se poate examina si traficul organic dupa zona metropolitana.
Din nou, aloca resursele acolo unde este posibil pentru a se obtine cel mai bun ROI.

2. Rata de respigere organica (Bounce Rate)

Rata de respingere iti spune cate persoane au “refuzat” de pe site-ul tau dupa ce au vizitat doar o pagina. Este masurata ca un procent din vizitatori, astfel un procent mai mult este mai bine.

Daca se observa ca exista o rata de respingere ridicata, este un semn ca trebuie optimizate acele pagini cu rata mare de respingere. De exemplu, se poate afisa linkuri catre posturi similare sau alte elemente de interes din sidebar-uri.
Indicatori SEO masurati de mine intr-o campanie SEO (Partea 1) Google SEO - SEM - SMM

Dupa landing page (pagina de destinatie)

Este, de asemenea, o idee buna sa masurati rata de respingere dupa pagina de destinatie. In acest fel se poate vedea care pagini de destinatie tind sa alunge vizitatorii si care dintre ele ii tin pe pagina pentru mai mult timp.
Daca o pagina de destinatie are o rata mare de respingere, acesta ar putea indica faptul ca continutul paginii nu se potriveste cu cuvantul cheie vizat in motoarele de cautare. Ar putea de asemenea sa insemne ca persoana a gasit rapid ceea ce a nevoie si a plecat, decii fii atent aici.

2 Comentarii
  • c b c
    12 decembrie, 2017

    Am si eu o intrebare, daca site ul meu fluctueza in google, dar fluctueaza pe aproape toate cuvintele cheie, acuma sunt pe 7-9 maine sunt pe 30, dupa vreo 2 zile isi revine si tot asa… care ar fi probleme, la ce trebuie sa ma uit??? Ce trebuie sa verific?

    • Alin
      12 decembrie, 2017

      Din cauza concurentei care lucreaza intens la SEO. Lucreaza mai mult la SEO in special pe backlinkuri cu autoritate mare. Analizeaza concurenta, incearca sa ai backlink-uri din diferite surse si cu autoritate mai mare.

Comenteaza articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *