Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.
[mc4wp_form id="4890"]
Zapisz Zapisz

Imbunatateste-ti site-ul pentru mobil sau vei pierde multe pozitii in Google

Nu este un secret faptul că smartphone-urile au schimbat foarte mult modul în care consumi internet. Astfel, tabletele și telefoanele mobile au reprezentat un procent mult mai ridicat de trafic web decât cel de pe desktop încă din anul 2016.

Acesta este motivul pentru care Google a înregistrat primul nostru index mobil în ultimele câteva luni. S-ar putea să aibă un efect drastic asupra performanței SEO a site-urilor care nu sunt optimizate.

Ce este actualizarea Google pentru viteza de incarcare?

Alături de aceasta schimbare semnificativă va veni actualizarea vitezei Google. Acest lucru va avea în vedere timpul de încărcare a paginii mobile, în timp ce se decide clasamentul motorului de căutare. Viteza  de incarcare nu este importantă doar pentru motoarele de căutare, ci va avea un impact semnificativ și asupra experienței utilizatorului. Google măsoară acea viteză a paginii ca timp între momentul în care este accesata pagina și momentul când este încărcată efectiv. Timpul de încărcare crește de la o secundă la trei.

Astfel, numarul vizitatorilor va crește la 32%.

Acest număr poate ajunge până la 106% pentru aproximativ 6 secunde de timp de încărcare și un număr mai mare de 132% pentru 10 secunde. Dacă observati că pagina de destinație mobilă se încarcă în 22 de secunde, există mult loc pentru îmbunătățiri.

Acest număr poate ajunge până la 106% pentru aproximativ 6 secunde de timp de încărcare și un număr mare de 132% pentru 10 secunde. Dacă considerați că pagina de destinație mobilă se încarcă în 22 de secunde, există un spațiu excelent pentru îmbunătățiri.

Lucruri de făcut pentru a accelera site-ul mobil

Aruncați o privire la anumite lucruri pe care le puteți face pentru a accelera site-urile mobile și a satisface cerințele publicului.

Redirecționarile s-au dovedit a fi o modalitate simplă de a imbunatatii SEO și de a conduce mai mult trafic către site. Cu toate acestea, actualizarea vitezei poate reprezenta o provocare. Dacă o spuneți simplu, redirecționările sunt o modalitate excelentă de a trimite vizitatorii de la o adresă web la cealaltă. Pe măsură ce un vizitator face click pe link-ul mobil obișnuit, dispozitivul va solicita un anumit document. Pe baza redirecționarilor implicate, acest proces va adăuga câteva secunde timpului de încărcare a paginii. Prin urmare, este bine sa nu le folositi prea des.

Redirecționarile pot fi destul de lente pe mobil din cauza diverselor etape care sunt implicate de fiecare dată când dispozitivul trebuie să comunice cu serverul. Utilizatorii de telefonie mobilă sunt, de asemenea, o rețea mai puțin fiabila în comparație cu utilizatorii desktop.

Când abordați redirecționările mobile, luați în considerare instrumentele disponibile. Acestea va vor arăta numărul de redirecționări pe care le aveți pe o anumită adresă URL. Astfel, puteți urmări rădăcinile și puteti elimina lucrurile care nu sunt necesare.

De aici designerii, marketerii și dezvoltatorii încep să optimizeze site-ul pentru mobil. Odată cu avansarea dispozitivelor mobile, site-urile mobile au avansat și ele. Mărimea medie a unei pagini mobile s-a triplat între 2011 și 2015, imaginile slab optimizate fiind incrimitate, deoarece acestea inseamna 63% din importanta paginii.

Când vine vorba de cod, puteți pur și simplu să utilizați interogări de tip cascading style sheets (CSS) care specifică ce versiune a imaginii trebuie să se încarce pe o anumită dimensiune a ecranului pentru a evita fișierele mari inutile. „Minification” este de fapt un proces de programare care reduce cantitatea de cod de pe pagina web. Totuși, asta nu înseamnă că trebuie să sacrifici caracteristicile. Caracterele de spațiu alb, caracterul newline și adnotările sunt câteva dintre lucrurile obișnuite din spațiul care are coduri irosite. De asemenea, ar trebui să verificați dacă stilul CSS nu este folosit, în special pe site-urile web care au fost reproiectate sau oferă mai multe opțiuni de vizualizare.

Acestea pot fi făcute manual, dar există câteva instrumente online care vor ajuta la automatizarea procesului de „minificare”.

Un vizitator vede conținutul de deasupra atunci când ajunge pe pagină; nu contează dacă conținutul ascuns este mai jos sau este gata sa apara până când vizitatorul derulează de-a lungul paginii. Există multe modalități de a realiza acest lucru:

  • Instalați plugin-ul jQuery Lazy Load
  • Restructurați codul în secțiunile aflate mai sus și, de asemenea, in cele de mai jos pentru a obține vizibilitate.
  • Folosiți doar un fișier CSS extern sau un bloc CSS specific pentru o pagină și unic, care permite încărcarea rapidă a conținutului de mai sus.
  • Amână JavaScript până la sfârșitul încărcării paginii.

Pop-up-urile și tranzițiile pot fi utile, dar nu sunt necesare în primele câteva secunde când vizitatorul dorește să verifice conținutul. Deoarece JavaScript păstrează descărcarea paralelă, ar putea fi mai bine să o descarcam într-un pas ulterior. Se va încărca în câteva secunde. Dacă doriți, puteți să le arătați vizitatorilor un mesaj în timp ce ei așteaptă. Eu, Alin Manea, ofer servicii SEO de peste 12 ani si folosesc aceeași strategie pe site-urile clientilor mei pentru a le face mai rapide decât altele.

Nici un comentariu pana acum.

Comenteaza articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *