Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.
[mc4wp_form id="4890"]
Zapisz Zapisz

Ghid complet pentru SEO Meta Tag-uri

Meta Tag-urile reprezinta inceputul celor mai multe cursuri de SEO. M-am gandit exact cum sa introduc acest subiect pentru ca intotdeauna aud despre meta keywords, care inca multi proprietari de afaceri le dau o importanta mare.

Fiind primele vazute de crawlerii Google, deoarece meta tag-urile se afla in header-ul unui site, vom discuta despre fiecare meta tag in parte si despre importanta fiecaruia.

Am impartit meta tag-urile in: meta tag-uri de importanta mare, meta tag-uri care nu aduc nimic bun unui site si meta tag-uri care nu mai sunt importante si sunt indeferente daca se afla in headerul sau nu al unui site. Vei observa ca lista devina din ce in ce mai lunga pe masura ce ajung la cele rele.
Nu am reusit sa acopar toate meta tag-urile posibile, dar exita o resursa cuprinzatoare cu toate meta tag-urile pe care le poti verifica daca esti interesat de tot ceea ce exista acolo.

Este important de retinut ca, in 2019, meta tag-urile inca mai conteaza dar nu toate acestea va pot ajuta. Vorbesc din propria experienta si cred ca oricine din SEO ar fi de acord, ca daca vrei sa te pozitionezi cat mai sus in Google, meta tag-urile tale trebuie sa fie insotite de continut de calitate.

Sfatul meu: nu adauga meta tag-uri de care nu ai nevoie, ele ocupa spatiu de cod. Cu cat mai putin cod intr-o pagina web, cu atat mai bine.

Meta tag-uri bune si cu o importanta mare

Aceste meta tag-uri nu trebuie sa lipseasca din nici o pagina a unui site. Vei observa ca este o lista scurta, acestea sunt singurele necesare si care te vor ajuta cel mai mult, deci daca poti lucra doar cu ele, te rog.

Meta Content Type – Acest meta tag este necesar pentru a declara setul de caractere pentru o pagina si trebuie sa fie prezent pe fiecare pagina a site-ului tau. Cateva exemple sunt enumerate mai jos, dar programatorul tau ar trebui sa stie cel mai bine ce trebuie pentru site-ul tau. Acest meta tag afecteaza modul in care pagina este afisata in browser.

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

Meta Title – Acesta nu incepe cu “meta” dar este in header si contine informatii foarte importante pentru SEO. Ar trebui sa ai intotdeauna un titlu unic pentru fiecare pagina care descrie cel mai bine pagina respectiva.

Meta Description – Aceast meta tag este folosit pentru un scop major: sa descrie pagina celor care cauta pe Google. Acest meta tag nu influenteaza clasarea in rezultatele cautarii, dar este foarte important sa exista pe fiecare pagina a site-ului. Aceasta determina daca utilizatorii dau click pe site-ul dvs din Google. Scrie o descriere care sa atraga atentia utilizatorilor si incadreaza-te in maxim 160 caractere.

Viewport – Acest meta tag ajuta la specificarea portului de vizualizare a unui site pe mobil. Daca nu exista pe paginile site-ul tau, risti sa ai o experienta pe mobil foarte slaba. Eticheta standard de viewport este:

<meta name=viewport content="width=device-width, initial-scale=1">

Meta tag-uri indiferente

Diferite site-uri trebuie sa le foloseasca in anumite circumstante, dar daca poti sa le eviti, te rog sa o faci.

Meta tag-urile sociale – Aceste meta tag-uri sociale le-am trecut la indiferente deoarece datele OpenGraph si Twitter sunt importante pentru partajarea continutului, dar nu sunt necesare.

Meta robots – O cenceptie gresita este ca trebuie sa ai meta robots in paginile tale. Pentru a fi cat mai clar inteles: Daca acest tag nu este folosit in paginile unui site, robotii Google vor citi site-ul ca index,follow. Daca daca doresti sa schimbi unul din acesta doua comenzi trebuie sa adaugi acest meta tag in paginile site-ului. Prin urmare, daca doresti sa dai comanda de noindex, dar sa urmareasca linkurile din pagina, ai adauga codul de meta robots de mai jos numai cu noindex, asa cum este implicit.

<meta name="robots" content="noindex" />

Specific bots (Googlebot) – Acest meta tag este folosit pentru a oferi instructiuni specifice de boti ca noodp (fortarea de nu folosi informatii din listarea ta pe DMOZ, care oricum este “mort”) si noydir (acelasi lucru, dar pentru informatiile din Yahoo Directory). In general, motoarele de cautare sunt foarte bune la preluarea informatiilor, dar daca crezi ca ai nevoie de ele, simte-te liber sa le folosesti.

Language – Singurul motiv pentru a utiliza acest meta tag este daca ai un site la nivel international si trebuie sa declari limba folosita pe site. Consulta acesta resursa cu limbile disponibile pe care le poti declara.

Geo – Acest meta tag este folosit si acceptat doar de Bing, dar nu si de Google. Pentru Google poti alege din Search Console tara vizata pentru site-ul tau. Exista 3 tipuri: placename, position (latitudine si longitudine), si region.

<META NAME="geo.position" CONTENT="latitude; longitude">
<META NAME="geo.placename" CONTENT="Place Name">
<META NAME="geo.region" CONTENT="Country Subdivision Code">

Keywords – Da, am pus acest meta tag pe lista de “indiferente”. Chiar Google a declarat ca meta keywords nu mai sunt folosit de roboti. Recomand sa nu folosesti meta keywords cand construiesti site-ul dar daca este automatizat, nu exista nici un motiv sa il elimini.

Refresh – Acest meta tag este considerat redirectionarea saracului si nu trebuie folosit, daca este posibil. Ar trebui sa utilizezi intotdeauna o redirectionare 301 din server.

Site verification – site-ul tau este verificat cu Google sau Bing, nu? Cine are meta tagurile de verificare pe paginile lor? Acestea sunt uneori necesare pentru ca nu poti verifica prin alta metoda, dar daca posibil, incearca alta metoda de verificare. Google iti permite sa verifici prin DNS, fisier extern sau prin conectarea contului tau de Google Analytics. Bing inca permite verificarea doar prin fisier XML sau meta tag, asa ca le poti folosit pentru verificarea Bing.

Meta tag-uri rele

Nimic rau nu se va intampla cu site-ul tau utilizezi aceste meta tag-uri, ca sa fiu cat mai clar de la bun inceput. Sunt o risipa de spatiu, chiar si Google a spus asta, chiar de acum 12 ani. Daca este dispus sa iti faci o curatenie de primavara in zona <head> a site-ului tau, nu iti ia mai mult de cateva minute.

Author/web author – Acest meta tag este utilizat pentru a numie autorul paginii. Nu este necesar sa il ai pe nici o pagina.

Revisit after – Acest meta tag este o comanda catre roboti pentru a reveni la o pagina dupa o anumita perioada de timp. Nu mai este folositor pentru nici un motor de cautare.

Rating – Acest meta tag este folosit pentru a nota gradul de maturitate al continutului. Nu este necesar sa folosesti acest tag.

Expiration/date – “Expiration” este folosit pentru a retine cand pagina expira, iar “date” este data la care a fost creata pagina. Iti expira vreuna din pagini? Expiration ar trebui eliminat din header iar pentru “date” foloseste un sitemap XML si pastreaza-l actualizat. E mult mai util.

Copyright – Acest meta tag nu trebuie folosit in header atata timp cat este folosit in footer sub forma “Copyright 20xx”.

Abstract – Acest meta tag este folosit uneori pentru a plasa un rezumat al continutului si care este folosit in principal prin activitati educationale.

Distribution – Valoarea “distribution” se presupune ca este utilizata pentru a controla cine poate accesa documentul, de obicei setat la “global”. Este inerent implicita faptul ca, daca pagina este deschisa (nu este protejata prin parola), acasta este destinata intregii lumi. Nu este nevoie sa folosesti acest meta tag.

Generator – Acest meta tag este folosit pentru a nota ce program a fost folosit la crearea paginii. Ca si “Author”, este inutil.

Cache-control – Acest meta tag este setat in speranta de a controla cand si cat de des este stocata o pagina in browser. Cel mai bine este sa faci acest lucru in HTTP header.

Resource type – este folosit pentru a denumi tipul de resursa al paginii, cum ar fi “document”. Economiseste timp, deoarece declaratia DTD face acest lucru pentru tine.

Exista atat de multe meta tag-uri incat mi-ar placea sa aud despre orice crezi ca trebuie adaugat sau chiar eliminat! Scrie in comentarii sugestiile si intrebarile tale.

Nici un comentariu pana acum.

Comenteaza articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *