Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.
[mc4wp_form id="4890"]
Zapisz Zapisz

Coșul tău de cumpărături suferă de probleme de abandon! Fă ceva!

Pana in anul 2020 se estimeaza ca vanzarile globale de comert electronic vor fi in valoare de 4 trilioane de dolari.  Acesta este de mai mult de dublu fata de 1,9 trilioane de dolari inregistrate in 2016, demonstrand popularitatea crescuta a cumparaturilor online. De la butoanele Amazon Dash pana la recupererea cosurilor abandonate prin email care ofera achizitii cu o singura atingere, se depun eforturi pentru a incuraja vanzarile. In ciuda acestui lucru, doua trimi din cosurile de cumparaturide de pe internet sunt abandonate.

Exista multe motive pentru care mojoritatea tranzactiilor de comert electronic nu sunt finalizate. Prima si cea mai importanta etapa in determinarea motivului pentru care se abandoneaza cosul de cumparaturi este investigarea comportamentului vizitatorilor tai. Folosind Google Analytics pot identifica paginile de unde pleaca vizitatorii tai, oferind indicii puternice despre motivele lor. De exemplu, o rata ridicata de respingere de pe pagina de livrare, ar putea indica faptul ca oferi optiuni limitate de livrare sau taxe de livrare prea mari, ceea ce impiedica vizitatorii sa finalizeze o comanda. Valorile ridicate pe pagina de checkout pot demonstra lipsa de incredere in securitatea datelor. Merita oferita aici o facilitate de chat live, care poate ajuta la rezolvarea problemelor vizitatorilor.

Dupa identificarea posibilelor cauze ale abandonului, procesul de abordare a acestor probleme poate incepe. Taxele de transport pot fi negociate, asadar incepe o negociere cu firma de transport pentru a reduce costurile pentru clientii tai. Daca sunt obisnuiti cu reduceri si profita de acest lucru, ar fi bine sa le elimini in totalitate din magazinul tau online. Elimina pe cat posibil campurile inutile din formularul de comanda si lasa doar acele campuri importante. Incearca sa incluzi in pagina de intrebari frecvente numai intrebarile frecvente esentiale. In pagina de checkout poti elimina header-ul site-ului si lasa doar elementele esentiale si de incredere pentru a nu fi distras vizitatorul sa paraseasca pagina.

Cosul de cumparaturi poate fi abandonat si din motive benigne. Multi oameni adauga produse in cosul de cumparaturi pentru referinte viitoare sau pentru compararea preturilor, pentru a cumpara atunci cand isi pot permite acest lucru sau pentru ca nu au o metoda de plata la indemana in acel moment. Trimite un email de reamintire clientului ca are produse adaugate in cosul de cumparaturi pentru a incuraja finalizarea comenzii sau pur si simplu ii poti invita sa intre in contact cu tine daca au intrebari. Emailurile trimise legate de abandonarea cosului de cumparaturi pot fi folosite si pentru a oferi reduceri pentru finalizarea comenzii. Este posibil chiar automatizarea expedierii emailurilor dupa o anumita perioada de timp, pentru rezultate optime.

Este important sa simplifici procesul de checkout pentru clientii care au cont sau care au revenit pe site. De asemenea poti oferi si posibilitatea de a comanda fara fi nevoie crearii unui cont. Stocheaza cooki-urile si comenzile anterioare pentru a putea finaliza o comanda asemanatoare cu doar un singur click. Ofera posibilitatea de a salva datele de plata in siguranta pentru viitoarele comenzi. In pagina de checkout include un numar de telefon cat si un chat live pentru a avea posibilitatea clientii sa intre imediat in contact cu tine pentru intrebari. Si nu in ultimul rand, optimizeaza paginile cosului de cumparaturi cat si checkout printr-un design responsive pentru a da posibilitatea clientilor sa comande usor de pe orice dispozitiv.

 

Nici un comentariu pana acum.

Comenteaza articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *