Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.
[mc4wp_form id="4890"]
Zapisz Zapisz

Ce este continutul duplicat si efectul acestuia asupra SEO?

Saptamana trecuta, am vorbit cu un client despre blogul companiei sale si i-am dat cateva sugestii cu privire la modul in care poate creste activitatea si imbunatati SEO-ul site-ului sau folosind articole de blog.
Am fost foarte surprins sa vad reactia sa furioasa la ideea de a re-posta articolele sale de pe LinkedIn pe un blog sau de a re-posta alt continut pe care l-a creat pe alte retelele sociale in trecut. Singura lui obiectie era “dar nu este acesta un continut duplicat? Nu voi fi pedepsit de Google daca fac asta? ”
Mi-a facut sa-mi dau seama ca multi oameni care au auzit termenul “continut dublu”, adesea o asociază cu unele metode Black Hat SEO sau chiar cu o penalizare. Multi oameni nu inteleg ca pe site-ul lor exista deja un continut dublu creat in mod neintentionat.
In acest articol, se vorbeste despre continutul duplicat și despre cea mai comuna situatie in care continutul duplicat poate afecta negativ SEO-ul. Se va explica, de asemenea, principalele motive ale continutului duplicat creat in mod neintentionat pe site.

Ce este conținutul duplicat?

Ce este continutul duplicat si efectul acestuia asupra SEO? Google SEO - SEM - SMM

Continutul duplicat este un continut care este afisat pe Internet la mai multe adrese URL. URL-ul, dupa cum stim, inseamna “Uniform Resource Locator”, iar in termeni simpli este adresa unica a unui site Web. Astfel, daca acelasi continut apare pe mai multe adrese Web, avem continut dublu.

Care sunt consecintele continutului duplicat?

Exista multe conceptii gresite despre modul in care Google gestioneaza continutul duplicat. Unul dintre cele mai populare este faptul ca, Google poate pedepsi de fapt site-ul dvs. daca are un numar mare de continut duplicat. Acest lucru nu este adevărat! Avand un continut duplicat pe site-ul dvs. nu poate cauza o amendă si nu exista nici un fel de “penalitate a continutului duplicat”.
De fapt, potrivit lui Matt Cutts, intre 25% si 30% din web este continut dublu. Un studiu recent, realizat de Raven Tools a constatat ca 29% din pagini au continut dublu. Asadar, am putea presupune in mod liber ca exista o multime de continut duplicat pe web si este greu de crezut ca aproape 30% din toate site-urile de pe Internet risca sa primeasca o pedeapsa de la Google.

Cum afecteaza continutul duplicat SEO si vizibilitatea in cautari?

In timp ce din punct de vedere tehnic nu exista nici o penalizare pentru continutul duplicat, acesta poate totusi sa aiba un impact negativ asupra clasamentului motorului de cautare.
Stim ca scopul fiecarui motor de cautare este de a oferi o interfata optimă pentru utilizatori si de cele mai relevante rezultate de cautare pentru fiecare interogare. Prin urmare, listarea in SERP a multiplelor URL-uri care au acelasi continut nu este utila pentru utilizator si nici pentru motorul de cautare.
Pentru a oferi cel mai bun mod de cautare, motoarele de cautare vor afisa mai rar adresele URL cu acelasi continut, dar vor fi obligate sa aleaga versiunea (adresa URL),care cel mai probabil, este cel mai bun rezultat. Prin urmare, Google va alege o adresa URL si va filtra toate celelalte in rezultatele cautarii.

Acest lucru poate crea probleme pentru vizibilitatea cautariiunui fragment de continut care are duplicate:
1. Prezenta duplicatelor reduce vizibilitatea versiunilor duplicate: motorul de cautare va selecta o adresă URL si va filtra toate adresele URL cu continut duplicat in rezultatele cautarii.
2. Prezenta duplicatelor slabeste corectitudinea legaturilor: in loc de toate legaturile primite care indica un singur fragment de continut (o adresă URL), unele site-uri web se pot conecta la versiuni duplicate ale continutului (adrese URL diferite), raspandind corectitudinea legăturilor dintre duplicate.
3. Deoarece legaturile inbound sunt un factor de clasificare, acest lucru poate afecta vizibilitatea portiunii de cautare a continutului.

Cum alege Google care anume continut duplicat ar trebui afisat in cautari?

Dupa cum s-a mentionat, in cazul mai multor adrese URL cu continut dublu, Google va selecta o adresa URL si va filtra toate celelalte in rezultatele cautarii. Cum alege Google ce adresa URL sa fie afisata?
Google incearca sa identifice sursa originala de continut duplicat si sa o afiseze in SERP. Cum se face acest lucru?
Algoritmii Googlevor grupa diferite versiuni ale continutului duplicat intr-un grup si va fi afisata”cea mai buna” adresa URL “din grup. Selectia celui mai bun URL-uri va fi facuta folosind diferite semnale (de exemplu, linkuri) din paginile din acest grup la cele afisat. Din acest motiv, Google nu recomanda proprietarilor de site-uri sa blocheze accesul la continut dublu. Daca Google nu poate scana toate versiunile, acestea nu pot consolida toate semnalele.
In cele mai multe cazuri, Google va identifica cu succes sursa originala a continutului si va filtra toate versiunile duplicate in rezultatele cautarii. Dar, in cazuri foarte rare, atunci cand Google clasifica o versiune duplicata a continutului in locul versiunii initiale, webmasterii pot notifica Google si ii pot cere sa remedieze eroarea folosind instrumentul Scraper Report Tool.

Publicarea continutului duplicat dintr-o alta sursa va afecta site-ul dvs.?

Sa presupunem, de exemplu, ca aveti un magazin online care vinde boabe de cafea online. Ati descoperit recent o lucrare de cercetare intitulata “Efectele benefice ale cafelei asupra alimentatiei umane”, care a fost publicata pe site-ul Universitatii din Napoli. Voi decideti ca acest continut va fi foarte util pentru clientii dvs. si veti re-publica (prin publicarea repetata, ma refer la copierea / lipirea) acest articol pe blogul dvs.
In acest caz, contrar credintei populare, nu riscati sa aveti o amenda de la Google, dar, de asemenea, nu obtineti niciun credit pentru continut. Cand un utilizator face o cautare pentru “efectele cafelei” sau o interogare de cautare similara, va gasi cel mai probabil adresa URL a site-ului Universitatii din Napoli, unde articolul a fost initial publicat. Cu toate acestea, cititorii dvs., care cel mai probabil nu vor vizita niciodată site-ul Universitatii din Napoli, vor putea sa o gaseasca si sa o citeasca pe site-ul dvs. web.
In plus fata de ceea ce ati putea crede, acest continut non-original nu va afecta evaluarea site-ului dvs.
In acest caz, continutul duplicat este rau pentru site-ul dvs.?
Cu toate acestea, in anumite situatii, continutul duplicat poate crea probleme pentru vizibilitatea unei cautari, iar acest lucru se intampla in special atunci cand duplicati continutul intre paginile de pe propriul dvs. site web. Cel mai adesea, acest tip de continut duplicat este creat neintentionat.

Acestea sunt cele mai frecvente motive pentru care continutul duplicat este creat neintentionat pe site-ul dvs. web:
1. In cazul in care site-ul dvs. are atat WWW, cat si pagini non-WWW.
Daca site-ul dvs. are versiuni separate pe site-urile “yoursite.com” și “yoursite.com” (cu și fără prefixul “www”) si acelasi continut exista in ambele versiuni, ati creat in mod eficient duplicate ale fiecarei pagini.

2. Dacă site-ul dvs. are ambele pagini HTTP și HTTPS.
Daca site-ul dvs. accepta versiuni ale protocoalelor http: // si https: // si acelasi continut este valabil in ambele versiuni, ati creat de fapt duplicate ale fiecarei pagini.

3. Daca site-ul dvs. utilizeaza parametrii URL in adresele URL.
Parametrii URL sunt un creator obisnuit de continut, deoarece acestea nu modifica continutul paginii, ci creeaza mai multe versiuni ale aceleiasi adrese URL cu acelasi continut. Cel mai frecvent, parametrii URL sunt utilizati pentru urmarire si sortare.

De exemplu: www.yourwebsite.com/products?pricehigh este un duplicat al site-ului www.yourwebsite.com/products.
Si acelasi lucru inseamna www.yourwebsite.com/products?pricelow care este un duplicat al ambelor.

În acelasi mod www.yourwebsite.com/article este un duplicat al site-ului www.yourwebsite.com/article?source=rss.

Adresele URL duplicate sunt date nu numai de parametrii, ci si de ordinea in care acesti parametri sunt afisati in URL-ul in sine.

De exemplu: www.yourwebsite.com/?id=1&cat=2 este un duplicat al site-ului www.yourwebsite.com/?cat=2&id=1.

4. Daca site-ul dvs. utilizeaza ID-uri de sesiune in adresele URL.
ID-urile sesiunilor sunt un alt creator obisnuit de continut duplicat. Acest lucru se intampla atunci cand fiecare utilizator care viziteaza site-ul web are un alt ID de sesiune, care este stocat si afisat în URL.

5. Daca CMS creeaza copii ale paginilor favorabile.
Copiile versiunilor de continut compatibile pot provoca, de asemenea, probleme de continut duplicat atunci cand indexeaza mai multe versiuni de pagini.

De exemplu: www.yourwebsite.com/print/article este un duplicat al site-ului www.yourwebsite.com/article.

6. Daca CMS utilizeaza comentarii sau pagini de recenzie.
Cele mai multe sisteme de gestionare a continutului, inclusiv WordPress, au capacitatea de a numerota comentariile sau recenziile produselor. Acest lucru va duplica continutul articolului sau paginii produsului la mai multe adrese URL cu o defalcare pe pagina.

De exemplu: www.yourwebsite.com/article/comment-page-1/ va avea acelasi continut cu articolul www.yourwebsite.com/article/comment-page-2/ și www.yourwebsite.com/article.

Desi Google recunoaste bine parametrii adresei URL, in toate aceste 6 scenarii, riscati sa incurcati motorului de cautare, iar o versiune mai putin de dorit a adresei URL a unei pagini poate fi afisata in rezultatele cautarii. Dupa cum s-a vazut, acest lucru poate duce la claritate si leaga înselaciunea cu justitia.

Nici un comentariu pana acum.

Comenteaza articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *