Meta descrierile sunt atributele HTML care explica concis continutul paginilor web. Le vezi in rezultatele motoarelor de cautare, unde sunt utilizate in mod obisnuit ca fragmente de previzualizare. Deci ar fi logic ca algoritmul Google sa ia in considerare aceste meta descrieri atunci cand determina clasarea site-urilor, nu? Ei bine, nu atat de mult.

Pana in 2009, Google anunta ca meta descrieri si meta keywords-urile nu au nici o influenta asupra clasamentului de cautare. Asta nu inseamna ca aceste descrieri nu sunt importante pentru SEO. Dimpotriva, meta descrierile reprezinta o oportunitate majora de a te diferentia de concurenti si de a convinge cautatorii ca pagina ta merita vizitata.

Meta descrierile fac ca rata de click (CTR) sa creasca, un lucru foarte important. O descriere relevanta si convingatoare poate fi diferenta dintre un cautator care face click pe pagina ta si unul care face click pe alta pagina. Bing si alte motoarele de cautare evaluzeaza CTR-ul ca factor de clasificare a site-urilor. Din pacate Google nu a facut nici un anunt daca algoritmul lor recompenseaza site-urile cu CTR mai mare.

Acest articol face parte din seria „18 Mituri SEO ce trebuie lasate in urma in 2017„.