“SSL este tehnologia standard de securitate pentru stabilirea unei legaturi criptate intre un server web si un browser. Aceasta legatura asigura ca toate datele transmise intre serverul web si browser raman private.” – SSL.com

Ai observat vreodata ca unele adrese URL incep cu “http://”, in timp ce altele incep cu “https://”? Poate ca ai observat “s” atunci cand navighezi pe site-urile web care necesita a oferi informatii sensibile, cum ar fi atunci cand platiti facturile online.

Pe scurt, acel “s” inseamna ca conexiunea ta la site-ul respectiv este criptata, astfel incat hackerii nu pot intercepta niciuna dintre datele tale. Tehnologia care permite acelui mic “s” se numeste SSL, ceea ce inseamna Secure Sockets Layer.

In august 2014, Google a anuntat ca a inceput sa utilizeze HTTPS ca si criteriu in algoritmii de clasificare a site-urilor. Asta inseamna ca daca site-ul tau foloseste in continuare HTTP standard, concurentii tai care folosesc HTTPS pot ajunge in fata ta pe Google.

Anul trecut, HTTPS a fost un semnal “usor”, care a reprezentat mai putin de 1% din interogarile globale, conform Google. In septembrie 2016, Google a anuntat ca Chrome va afisa pagini HTTP ca potential nesigur incepand cu ianuarie 2017. Aceasta face parte dintr-un plan pe termen lung pentru a marca site-urile HTTP ca fiind nesigure. Deci, daca nu te-ai gandit la criptarea site-ul tau, acum este momentul sa treci la HTTPS.

Acest articol face parte din seria „18 Mituri SEO ce trebuie lasate in urma in 2017„.